fredag 24 februari 2012

Cookies in a jar

Igår var vi till finaste Lillan, barnens faster, och firade födelsedag.
Förutom paket hade vi med oss en "kaka på burk"
Tycker det är en riktig kul & bra gå-bort-present.

Så här gjorde jag:

Jag "blandade ihop" alla torra ingredienser i en stor burk.
Hällde i dem så de blev i olika lager, så det ser snyggt ut.


Klippte ut en "hätta" i ett trevligt tyg.


Sedan skrev jag en liten lapp om hur hon skulle göra.
Hur mycket smör och hur många ägg hon skulle tillsätta vid baket.
Så här blev resultatet :)

När hon bakat klart ska det bli sådana här kakor.


Redan fredag, Skönt!!
Förresten glöm nu inte att delta i min utlottning,
se tidigare inlägg :)
Ha en fin fredag
// Camilla

2 kommentarer:

  1. Vad smart!! Trevlig present verkligen!! Det tipset snor jag utan samvete! Ha-ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!& Varsågod Jag har inte heller kommit på idén själv utan sett det någonstans & självklart ska man ta tillvara på smarta tips :)

      Radera